Seurakunnan lapsi- ja perhetyö

Lapsityöhön kuuluvat pääsääntöisesti 0-5 -vuotiaat seurakuntalaiset

Seurakuntamme muistaa kaikkein pienimmätkin jäsenensä.

• jokaisen kastetun lapsen nimi ja kastepäivä kirjoitetaan sydämen muotoiselle lehdelle, joka ripustetaan seurakunnan KASTEPUUHUN.
  • syksyllä KÖRÖTTELYKIRKKO järjestetään perhemessun yhteydessä
  • 1-3 -vuotiaille lähetetään syntymäpäivätervehdys
  • 4-vuotiaat kutsutaan 4-VUOTISSYNTTÄREILLE keväällä, samalla heidät kutsutaan syksyllä alkavaan päiväkerhoon.
  • 4-5 -vuotiaat osallistuvat PÄIVÄKERHOON omassa ryhmässään, joka kokoontuu kerran viikossa seurakuntakodille kolmeksi tunniksi kerrallaan. Kerho-ohjelma koostuu hartaudesta,  leikistä ja laulusta ja välillä askarrellaan. Tietenkin lapsilla on omat eväät mukana välipalahetkeä varten.Päiväkerhoon ilmoittaudutaan toukokuun aikana. Mikäli tilaa on, voidaan lapsia ottaa kerhoon kesken kauttakin.

Paitsi pienet, myös perheet ovat tärkeitä.

AVOIN KERHO on meidän perhekerhomme. Torstai-aamupäivällä klo 9.30-11.30 (ei kesällä, ei syyslomaviikolla eikä talvilomaviikolla) ovet ovat seurakuntakodilla avoinna lapsille, vanhemmille ja hoitajille. Avoimen kerhon aamupäivässä on lapsilla mahdollisuus leikkiä leluilla, osallistua pyhäkouluhetkeen, leikkituokioihin ja joskus askarrellakin. Aikuisille tarjoutuu mahdollisuus keskustella ja vaihtaa kuulumisia muiden aikuisten ja samassa elämäntilanteessa olevien kanssa. Kerhossa on myös kahvi- ja mehutarjoilu