Diakonia Lappajärven alueella

Diakoniatoimiston osoite Kärnäntie 11
Diakoniatyön puhelin 040 1840 644

Diakoniatyön tarkoituksena on kristilliseen rakkauteen perustuva avun antaminen erityisesti niille, joiden hätä on suurin ja joita ei muulla tavoin auteta.

Diakoniatyön piiriin kuuluvat muun muassa:

• Vanhus-, vammais- ja omaishoitajatyö
  • Mielenterveys- ja päihdetyö
  • Suru- ja kriisityö, sielunhoito
  • Vapaaehtoistyö
  • Taloudellinen avustaminen
  • Monikulttuurisuustyö
  • Etsivä työ
  • Saattohoitoystävät
  • Ruokajakelu Hengiksellä, osoite Hyyrynkuja 17

Diakoniapäivystys on tiistaisin klo 9-11 osoitteessa Kärnäntie 11.

Diakoni käy syntymäpäivä onnittelukäynneillä 80, 85 ja 95-99 vuotiaiden luona. Diakoni soittaa asiakkaalle ja sopii tapaamisen etukäteen.

Diakoni käy kotikäynneillä, ota yhteyttä jos tarvitset tukea ja sielunhoitoa. Jos toivot kotiehtoollista, kerrothan siitä samalla.

Diakoniatyö toteuttaa ruokajakelua Hengiksellä, osoiteessa Hyyrynkuja 17. Jaossa on pakastettua ruokaa. Ruokajaosta tiedotetaan kirkollissa uutisissa sekä sosiaalisessa mediassa.

Saattohoitoystävät ovat vuonna 2017 perustettu vapaaehtoisryhmä. Saattohoitoystävät ovat rinnalla kulkijana saattohoitotilanteessa laitoksissa ja kotona. Jos olet kiinnostunut saattohoitoystävä toiminnasta ota yhteyttä diakoniin.  Saattohoitoystävät kokoontuvat joka toinen kuukausi diakonin johdolla.

Jos olet menettänyt läheisesi ja kaipaat tukea, ota yhteyttä. Seurakunta pyrkii järjestämään sururyhmän kerran vuodessa. Ryhmään tarvitaan vähintään 5 osallistujaa.

Ruokajakelu Hengiksellä ke 1.2 klo 9-11. Jaossa pakastettua ruokaa.

Diakonian ystävänpäiväkahvit ti 14.2 klo 13-15 Hengiksellä osoitteessa Hyyrynkuja 17.

Lappajärven alue
Kärnäntie 11