Jumalanpalveluselämää Alajärven seurakunnan eri alueilla

Livelähetysten osoitteet:

Jumalanpalvelukset Alajärven kirkosta Alajärven seurakunnan Youtube-kanavalla

Jumalanpalvelukset Lappajärven kirkosta Lappajärven alueen Facebook-sivulla (striimaus klo 10 jumalanpalveluksissa)

Jumalanpalvelukset Lehtimäen kirkosta Lehtimäen alueen facebook-sivulla (epäsäännöllisesti)

Jumalanpalvelukset Vimpelin kirkosta Vimpelin alueen Facebook-sivulla (striimaus klo 10 jumalanpalveluksissa)

nettiradioiden osoitteet:

Nettiradio Alajärven kirkostaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Nettiradio Lappajärven kirkosta

Nettiradio Vimpelin kirkosta

Päiväjumalanpalvelus pidetään Alajärven kirkossa sunnuntaisin ja juhlapäivinä klo 10. Alajärven seurakunnassa on messu (ehtoollisjumalanpalvelus) noin kolmesti kuukaudessa. Muulloin vietetään sanajumalanpalvelusta. Lappajärven ja Vimpelin kirkoissa jumalanpalvelukset ovat vuorokuukausin klo 10 ja 12. Lehtimäen kirkossa jumalanpalvelukset klo 13.

Jumalanpalvelus on seurakuntaelämän keskus. Se on Jumalan ja seurakunnan kohtaamisen paikka. Jumala kohtaa kansansa sanassa ja pyhässä ehtoollisessa. Seurakunta vastaa Jumalalle rukouksessa, ylistyksessä ja palvonnassa. Jeesus on luvannut olla läsnä siellä "missä kaksi tai kolme on koolla hänen nimessään.

Jumalanpalveluksessa Jumala palvelee meitä ja me vastaamme siihen Häntä rukoillen, kiittäen ja ylistäen. Ehtoollisella, joka on kasteen lisäksi toinen kirkkomme sakramenteista, saamme kohdata evankeliumin, anteeksiannon sanoman, käsinkosketeltavassa muodossa, leipänä ja viininä. Samalla se on seurakunnan yhteinen ateria, jossa muistellaan Kristusta ja hänen elämäänsä.

Alajärven seurakunnan jumalanpalveluselämässä pyritään monipuolisuuteen siten, että meillä toteutetaan erilaisia jumalanpalveluksia (tuomasmessut, perhekirkot, vauvakirkot...) Jumalanpalveluksen toteuttamisessa on seurakuntalaisilla merkittävä osuus eri tehtävissä.

Jumalanpalveluksen Alajärven kirkossa toivotaan oleva kotoinen, hoitava ja hengellisesti ruokkiva.
Jos haluat tulla palvelemaan yhteisessä messussa esim. tekstinlukijana, esirukoilijana tai muissa tehtävissä niin ota rohkeasti yhteyttä vaikkapa sähköpostilla.

rukoilevat kädet
Alttari