DIAKONIATYÖ VIMPELIN ALUEELLA

Diakoniatyö on yksi kirkon perustehtävistä. Se perustuu kristilliseen rakkauteen. Tavoitteena on auttaa niitä, joilla on hätä suurin ja joita muutoin ei auteta.

Diakoniatyön toimintamuotoihin kuuluvat keskeisenä osana ihmisten kohtaamiset ja keskustelut mm. diakoniavastaanotolla, kotikäynneillä, diakoniaryhmissä, kirkkopyhissä, tapahtumissa, leireillä tai retkillä.

Diakonian palvelut ovat luottamuksellisia ja ne on tarkoitettu kaiken ikäisille.
Kuljetaan yhdessä ilon, yksinäisyyden, surun, taloudellisten ja muiden huolten matkaa.

Vastaanotto ja kotikäynnit

Diakoniatoimistossa on vastaanotto tiistaisin klo 9.00-11.00 Patruunantie 28. Vimpelin alueen diakoniatyöntekijä Johanna Rauhalan kanssa voit myös sopia muun tapaamisajan tai kotikäynnin soittamalla puh. 0400 759 210. Yhteyttä voit ottaa myös sähköpostilla: johanna.rauhala@evl.fi

Syntymäpäivät

Seurakunta haluaa muistaa 80-, 85-, 90- ja 95-vuotiaita sekä sitä vanhempia vuosittain merkkipäiväänsä viettäviä jäseniään. Olemme päivänsankareihin yhteydessä puhelimitse tai kirjeitse, ja tarjoamme diakoniatyöntekijän onnittelukäyntiä. Erikseen sovittaessa onnittelukäynnille voi tulla myös pappi tai kanttori.

Vimpelissä vietetään vuosittain yhteistä 70 vuotta täyttävien syntymäpäiväjuhlaa. Merkkipäiväänsä viettäville lähetetään tilaisuuteen kutsukirje.

Keittolounas

Seurakuntakodilla, Patruunantie 28 järjestetään n. kerran kuukaudessa keittolounas. Keittoaterian hinta on 4€ ja annos sisältää ruokajuomat, leivän, levitteen ja jälkiruokakahvin. Keittoa voi ostaa myös mukaan. Ulosmyytynä keiton hinta on 3€/litra. Astian saat seurakunnasta.

Kevään 2023 keittolounaat:

22.3. keskiviikko klo 11–12
19.4. keskiviikko klo 11-12
27.4. torstai klo 11-12 ja Kevätmyyjäiset!
17.5 keskiviikko klo 11-12

Naisten Raamattupiiri

Naisten Raamattupiiri kokoontuu seurakuntakodin kerhotiloissa keväällä 2023 seuraavasti:

15.3. keskiviikko klo 13
12.4. keskiviikko klo 13
10.5. keskiviikko klo 13

Vimpeli-Perhojokilaakson näkövammaisten kerho

Kerhon kokoontumisista ilmoitetaan seurakunnan Vimpelin alueen kirkollisissa ilmoituksissa.