Lähetystyö ja kansainvälinen vastuu

Alajärven seurakunnan nimikkolähetit ja -kohteet

"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti." Matt. 28:19-20

Tämän käskyn perusteella ja oikeutuksella Alajärven seurakunta on mukana maailmanlaajuisessa lähetystyössä. Entistä enemmän painotamme kotikirkossamme sitä, että lähetystyö on kaikkien tehtävä, se läpäisee jokaisen työalan toimintakulttuuria seurakunnassa.

Alajärven seurakunnan lähetystyöstä vastaa työalavastaava diakonissa Marja-Terttu Akonniemi sekä vs. kappalainen Mikko Elenius ja lähetystyöstä virkansa puolesta vt. viestintä ja lähetyskordinaattori Panu Malkasilta.

Rukoillen ja uhraten...

Sytyttämällä kirkossa kynttilän lähetyskynttelikköön, olet mukana tukemassa kotikirkkosi lähetystyötä! Kynttilä symbolisoi myös lähetystyön tärkeää tehtävää - rukousta.

Lähetystyö on hyvän tekemistä, uhraamista, rukousta ja lähetyskäskyn läpi elämistä tämän päivän maailmassa.

Lähetystyö on jokaisen etuoikeus. Se on kirkon perustehtävä ja perustuu Raamatun lähetyskäskyyn. Ilosanoma Jeesuksesta, rukous, kätten työ ja lähimmäisen rakkaus kuuluvat lähetystyön hedelmiin.

Lähetystyötä tekevät seurakunnan nimikkolähetit ympäri maailmaa. Alajärven seurakunnan lähetysmaat, jossa osa läheteistä on yksin, osa perheineen ovat Venäjällä, Japanissa ja Virossa.

Maasai-heimo avoin lähetystyölle.
Keniassa on iloittu lähetystyön hedelmistä muun muassa Maasai-heimon parissa.