Lappajärven alueen diakoniatyö

Lehtimäen alueen diakoniatyö

Vimpelin alueen diakoniatyö

Alajärven seurakunnan diakoniatyö: Katso valikon kohta DIAKONIA

Elämässä tulee toisinaan tilanteita, joissa tuntuu, että omat voimat eivät riitä. Tällaisiin tilanteisiin ei useinkaan löydy mitään yksinkertaisia ohjeita tai neuvoja, jotka heti selvittäisivät vaikeudet. Toisen ihmisen kanssa puhuminen yleensä auttaa.

Seurakunnan diakoniatyöntekijän kanssa voi jakaa elämän iloja ja suruja, työntekijän puoleen voi kääntyää niin hengellisissä kuin taloudellisissakin kysymyksissä. Diakoniatyö on kristillistä rakkaudentyötä, jonka tehtävänä on auttaa niitä, joille muu apu ei ulotu.

Diakoniatyön hyväksi myytäviä adresseja voi ostaa seurakuntatoimistosta ja kukkakaupoista sekä Olotilasta.

Palveleva puhelin

Kirkon ylläpitämä Palveleva puhelin tarjoaa mahdollisuuden purkaa mieltä painavia asioita puhelimitse. Soittajalle ei pyritä tarjoamaan valmiita vastauksia, vaan keskustelukumppani tukee löytämään itse elämään parhaiten sopivia ratkaisuja.

Palvelevan puhelimen numero on kaikkialla Suomessa

• 01019-0071 suomenkielisille

Kirkko tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua puhelimessa ja verkossa, missä tahansa. Voit ottaa yhteyttä myös omaan seurakuntaasi.

Keskusteluapua eri elämäntilanteisiin

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa