Hiljainen viikko askeltaa kohti pääsiäisen valoa!

Tuomas.png

"Saamme rientää kertomaan: Nyt elää Jeesuksemme!" Sanat ovat suositusta pääsiäisvirrestä, jota veisaa kaikenikäiset, mutta ensisijaisesti se oli alkujaan kohdennettu lapsille, jonka sitten aikuisetkin ottivat omakseen. Lapsenmielinen usko pureutuukin kristinuskon ydinteemoille, joita ovat Jeesuksen syntymä, kuolema ja ylösnousemus.  Tämä uskon peruspilarit antavat oikeuden jokaisen ihmisen luomistyön tarkoitukselle olla lunastettu ja pelastettu Kristuksen ristintyön ja uskon kautta. Tätä kirkkovuoden huipentumaa siis juhlitaan eri seurakunnissa.

Jeesuksen jalanjäljissä...

Alajärven seurakunnassa ja Lehtimäen kappelin seurakunnassa hiljaisen viikon iltakirkot ovat klo 19. Palmusunnuntaina 14.4. upea J.S. Bachin Johannes-passio Alajärven kirkossa klo 16, Kallion Kantaattikuoro, johtaa Tommi Niskala ja säestyksessä barokkiyhtye Galantina. Vapaa pääsy, ohjelma 15 e.  Lehtimäen kappelissa palmusunnuntaina 14.4. Johannes-passion Lehtimäen kirkossa toteuttaa Capriccio ensemble ja Eeva-Liisa Kolonen klo 13.  Mainittakoon myös Hiljaisuuden messu tiistaina 16.4.klo 19 Alajärven kirkossa, jossa saarnaa teologian maisteri Pekka Haanpää.  Haanpään saarna on niin sanottu näyttösaarna ennen hänen pappisvihkimystään. Musiikissa on Capriccio ensemble kuoro ja kanttori Eeva-Liisa Kolonen. Messun toteuttaa erillinen jumalanpalvelusryhmä. Rauhanyhdistyksen iltakirkko keskiviikkona 17.4. klo 19 Alajärvellä. Kiirastorstain iltakirkot Alajärvellä klo 19, musiikissa kirkkokuoro Ismo Pitkäsen johdolla ja Lehtimäen iltakirkko klo 19. Ristinjuhlaa vietetään pitkäperjantaina 19.4. klo 19 Alajärven kirkossa, jossa puhujina Markku Niemelä ja Mikko Lempinen, musiikkia ja lausuntaa. Kristus on ylösnoussut messu Alajärven kirkossa 21.4. klo 10 ja Lehtimäen kirkossa klo 13. Tuomasmessua teemalla Ylösnousseen kohtaaminen vietetään 2. pääsiäispäivänä 22.4. klo 18 Alajärven kirkossa. Tuomasmessussa saarnaa teologian maisteri Tiina Sampakoski, liturgina Ari Auranen, Tuomaskuorona Plicae Vocalis, jota johtaa Virve Männikkö. Messun jälkeen kirkkokahvit Alajärven seurakuntatalolla.

2019-04-05 14:29:00.0