Kauneimmat joululaulut Alajärvellä ja Lehtimäellä

Suomen Lähetysseuran luotsaamia Kauneimpia joululauluja lauletaan sunnuntaina 16.12. tuplaten Alajärvellä ja Lehtimäellä klo 19.

Alajärven kirkossa Kauneimmissa joululauluissa partiolaiset kuljettavat lauluillan aluksi Betlehemin Rauhantulen kotikirkkoon Alajärvellä. Ikuinen tuli on palanut kohdassa, missä uskotaan Jeesus-lapsen syntyneen Betlehemissä. Rauhantulen tarina on vaikuttava, koska perinne alkoi jo vuonna 1986, kun itävaltalainen nuori nouti lyhtyynsä tulen Jeesuksen syntymäpaikasta Betlehemistä ja siitä lähtien hän on noutanut Betlehemistä liekin lyhtyynsä.

Rauhantuli on matkannut partiolaisten saattelemana eri puolille maailmaa.  Kun liekkisi sammuu, saat partiolaisten liekinvartijoilta uuden tulen. Ajatus maailman rauhasta, valosta ja siitä, että liekki voisi lämmittää kotiasi ja läheisiäsi kertoo muun muassa Rauhantulesta. Nyt sinulla on mahdollisuus olla osaltasi liekinkantaja. Kun Rauhantuli tuodaan illan aluksi partiolaisten saattelemana kotikirkkoon, lauluillan päätteeksi, voit noutaa itsellesi oman tulen, jota varten tarvitset oman lyhtysi ja tuikun tai lyhtykynttilän, mihin tuli sytytetään. Luonnollisesti tämä kaikki on vapaaehtoista.

Joululaulut kaikuu..

Kauneimmissa joululauluissa Alajärvellä lauletaan jouluisia yhteislauluja, Raavaat miehet ja Korsukuoro toimivat esilaulajina, joita johtaa kanttori Ismo Pitkänen. Hän huolehtii myös illan säestyksestä.  Illan juontaa ja pienen jouluhartauden pitää  lähetyssihteeri Tiina Akomeah. Kolehti kerätään Suomen Lähetysseuran työlle.

Lehtimäen kirkossa 3. adventtina lauletaan niin ikään jouluisia yhteislauluja, illassa mukana Kappelikuoro ja kanttorina Eeva-Liisa Kolonen. Illan juontaa Lehtimäen kappelin lähetyssihteeri Satu Hauta-aho. Kolehti kerätään Suomen Lähetysseuran työlle.

2018-12-10 11:05:00.0