Pelko pois! -seurakuntapäivä Alajärvellä 25.11.

800px-Teemu_Kakkuri_M.jpg

Teologian tohtori ja kirjailija Teemu Kakkuri vierailee seurakuntapäivässä.

Erityisen mielenkiintoinen avaus Alajärvellä kirkossa ja Kirkontuvalla on sunnuntaina 25.11.2018, jolloin vietetään tuomiosunnuntaita kirkkovuoden aiheen parissa "Kristus kaikkeuden Herra". Siksipä juuri on syytä huudahtaa "Pelko pois", kun evankeliumin ilosanomassa ydin ja painopiste on pelastuksessa, siinä, että kaikkeuden Herra tuli nostamaan, kantamaan ja viemään kerran perille taivaaseen.

Seurakuntapäivä alkaa klo 10 Alajärven kirkossa messulla. Messussa liturgina toimii Juha Vihriälä ja saarnaajana teologian tohtori ja kirjailija Teemu Kakkuri. Messussa kanttorina Eeva-Liisa Kolonen ja musiikissa Saloisten mieskvartetti, jota johtaa Sauli Vaitiniemi. Kolehti kerätään Suomen Raamattuopiston työlle.

Messun jälkeen nautitaan kahvit Kirkontuvalla ja päivätilaisuuden musiikista vastaa Saloisten mieskvartetti, yksinlaulua Veikko Krekilä. Puheita pitävät Teemu Kakkuri ja Matleena Saukko, päivän juontaa Lasse Pesu. Paikan päällä myös runsas valikoima kristillistä kirjallisuutta.

Teologian tohtori Teemu Kakkuri toimii pastorina Raahen seurakunnassa. Kakkuri on tutkinut pitkään suomalaisia herätysliikkeitä, mihin myös hänen väitöskirjansa keskittyy. Kakkuri tunnetaan selväsanaisena julistajana sekä teräväkynäisenä kolumnistina.

Puolestaan Saloisten mieskvartetti esiintyy a cappella -tyyliin. Kvartetin ohjelmistoon kuuluvat muun muassa laulut ”Pyhäaamun rauha”, ”Soi virteni kiitosta Herran” ja Schubertin ”Pyhä”. Kvartetin musiikillinen johtaja Sauli Vaitiniemi . Hän työskentelee kanttoria Raahen seurakunnassa. Seurakuntapäivän järjestää Alajärven seurakunta ja Suomen Raamattuopisto.

2018-11-18 16:17:00.0