Luentosarjat alkavat: Reformaatio "Armoa" 500 vuotta 31.10 - 5.11.2017

omenapuu_pieni_200x342_THUMB.jpg

Vuosi 2017 on ollut Suomen evankelisluterilaisessa kirkossa reformaation 500-vuotisjuhlan viettoa, myös täällä Alajärven seurakunnassa ja sen toiminnassa. Kirkkoisä Martti Lutherin kristinopin opetus sekä uskon lain ja armon käsittämisen syvyys on monella tapaa siunannut kristikansan kasvua arjessa ja elämässä.
Nyt Alajärven seurakunnassa ja osin Lehtimäen kappelissa pappimme pitävät aiheeseen liittyviä luentoja alkaen tiistaina 31.10 klo 18 Kirkontuvalla. Kirkkoherra Ari Auranen luennoi aiheesta: "Lutherin elämä." Illan musiikin säestyksestä vastaa kanttori Eeva-Liisa Kolonen. Keskiviikkona 1.11. klo 10 on seurakuntapastori Ann-Mari Häggman-Niemen satuhetki lapsille Alajärven kirkossa teemalla "Villasukat jalkaan, satuhetki alkaa" Ann-Mari miettii kanssanne, minne päätyy korpin herkullinen juustopala ja millainen seikkailu odottaa maalaishiirtä?

Illalla 1.11. klo 19 Lehtimäen seurakuntatalolla kappalainen Harri Silvolahti luennoi puolestaan aiheesta "Luther ja armo." Mukana säestyksessä kanttori Ismo Pitkänen. Torstaina 2.11. klo 18 kappalainen Terho Kanervikkoaho luennoi aiheesta "Luther ja juutalaisuus." Illassa mukana kanttori Eeva-Liisa Kolonen Kirkontuvalla. Sunnuntaina 5.11. klo 12.30 Lutherin satuhetki jälleen kerran kirkossa Ann-Marin kanssa.

"Mä elän laupeudesta ja armon antimista."

Lämpimästi tervetuloa!

2017-10-23 10:57:00.0