ALAJÄRVEN SEURAKUNTA

Seurakunnan kesätyöpaikat haettavissa. Lisätietoa ja hakulomake löytyy seurakunnan kotisivulta. Hakulomakkeita saa myös kirkkoherranvirastosta.

Ke 26.2. klo 18 Tuhkakeskiviikon messu Suvirannassa, Elina Lapinoja-Pitkänen, Ismo Pitkänen.

Klo 18 Uskon jalanjäljillä -luentosarja srk-talolla ” Kolminaisuus”, Terho Kanervikkoaho.

La 29.2. klo 19 Seurat ry:llä, Jarmo Ojajärvi.

Su 1.3. klo 10 Talvileirin konfirmaatiomessu kirkossa, Elina Lapinoja-Pitkänen, Terho Kanervikkoaho, Kristiina Edobor, Ismo Pitkänen.

Klo 16 laulutuokio ry:llä- klo 17 seurat ry:llä, Eino Kangastie.

Ma 2.3. klo 12 Nuttu- ja rupattelupiiri srk-talolla. Diakoni Ulla Anttila vierailee piirissämme ja tuo ”sukkaterveisiä” heidän piiristään Lehtimäeltä. Tervetuloa.

Ti 3.3. klo 18 Ylistyskuoro Kirkontuvalla.

Ke 4.3. klo 13 ”Hyvässä seurassa” Ely:n seurat Kirkontuvalla. Mukana Satu Kivisaari, Tiina Akomeah, Kimmo Niskala, Raavaat miehet, säestys Ismo Pitkänen, lauletaan Siionin Kannelta. Kahvitarjoilu.

Ompeluseurat ry:llä, klo 18.30 kahvitarjoilu ja klo 19 seurapuhe, Kalevi Sivula.

To 5.3. klo 14.30 Hartaus Helmikartanossa, Eino Kangastie.

La 7.3. klo 18 Opistomyyjäiset ry:llä. Klo 17 ruoka ja kahvi. Klo 19 seurapuhe, Pentti Rentola.

Su 8.3. klo 10 Messu kirkossa, Ann-Mari Häggman-Niemi, Eeva-Liisa Kolonen, Raavaat miehet.

Klo 14 Seurat ry:llä, Raimo Hautamäki ja klo 15.30 Jarmo Ojajärvi.

Klo 14 Siioninvirsiseurat Alaviitalan tapaan Nelimarkka-museolla. Kahvit ennen seuroja. Järj. H-y:n Alajärven paikallisosasto ja Nelimarkka-museo. Musiikki Lapuan Kristillisen opiston kuoro johtajana Mirjami Mäntymaa, puhujat Aaro Panula, Pentti Lemettinen. Kolehti lähetykselle. Mahdollisuus tutustua oleviin näyttelyihin.

Klo 17 ”Virvoita tää kuiva maa”-rukousilta Punaisen Tuvan viinitilalla.

Klo 18 Musiikin tohtori Seeli Toivion sello- ja laulukonsertti kirkossa. Vapaa pääsy, ohjelma 10 €.

Ma 9.3. klo 12 Lähetyspiiri Kirkontuvalla, vieraana Kimmo Niskala. Kahvit.

Klo 13.30 Hartaus Kultakämmenessä, Arto Nenonen.

Ke 18.3. klo 18 Siionin Kanteleen lauluseurat Kirkontuvalla, alussa kahvit. Mukana Tuomas Pulli ja Veikkola.

K-17 Sähly! Aikuisille niin naisille kuin miehille. 17-vuotiaista ylöspäin Monitoimihallilla maanantaisin klo 16.30. Ota mukaan oma maila ja sisäpelikengät.

Lapset: Viikolla 9 ei päivä- ja perhekerhoa.

Nuoret ja varhaisnuoret: Pe 28.2. ei nuorteniltoja pikkupappilassa.

Rippikoulutyö: Ke 4.3. klo 17 Kesä 2. kokoontuminen pikkupappilassa.

Diakonia: Kirppari keskiviikkoisin klo 10-18 srk-talolla. Korppukahvit

Yhteisvastuukeräyslippaita ja -listoja voi noutaa diakoniatoimistosta.

Musiikkityö: Kirkkokuoro torstaisin klo 18 srk-talolla- 27.2 ei kirkkokuoroa.

Muuta: Raavaat miehet ma klo 18.30 Kirkontuvalla.  – Aamun raamattu- ja rukoushetki Kirkontuvalla ti ja to klo 7 ja la klo 8. - Kotikirkon kanava klo 17 Järviradiossa torstaisin. – Raavaiden miesten laulukierros perjantaisin klo 17 Kultakämmenessä. - Avantouinti lauantaisin Suvirannassa. Saunat lämpiminä klo 15-18. Tied. Martti Niemi 050 440 9702. – La 29.2. klo 8.30 Raavaiden miesten lähtö Lapualle kirkkopihalta. Miesten aamu srk-talon yläsalissa.

– Naisten raamattupiiri tiistaisin klo 18 Kirkontuvalla. Olet tervetullut mukaan. - Miesten raamattupiiri tiistaisin klo 18.30 Risteyspaikassa. La 29.2. klo 8.30 Raavaiden miesten lähtö Lapualle kirkkopihalta. Miesten aami srk-talon yläsalissa.

Tulossa: Su 8.3. Retki Sley:n E-P:n piirin talvijuhlaan Hyvän Paimenen kappeliin Seinäjoelle. Lähtö vanhalta linja-autoasemalta klo 10.30. Paluu noin klo 17.30. Ilmoittautumiset khranvirastoon p. 557 0800 viim. to 27.2.

Kaikille avoin Alajärven seurakunnan loppukesän matka vehreään Viroon 24.-27.8.2020. Vierailu lähetti Liisa Rossin (Sley) luona Rakveressa ja opastamana myös Tallinnassa. Hinta 374 €/hlö. Matkanjohtajina Tiina Akomeah ja Marja-Terttu Akonniemi. Yhteydenotot ja varaukset 050 5669650 Tiina tai 044 3271119 Marja-Terttu heti mutta viim. 31.5.2020 mennessä. Järj Alajärven seurakunta ja matkatoimisto Matka-Peura.

LEHTIMÄEN KAPPELISEURAKUNTA

Seurakunnan kesätyöpaikat haettavissa. Lisätietoa ja hakulomake löytyy seurakunnan kotisivuilta ja kirkkoherranvirastosta.

To 27.2. Klo 18 Nainen-hengähdä hetkeksi! Naisten rukous- ja raamatturyhmä srk-kodilla.

Su 1.3. klo 13 Messu kirkossa Elina Lapinoja-Pitkänen, Ismo Pitkänen.

Ma 2.3. klo 18.30 (huom. aika) Raamattupiiri Fagerkullan pappilassa. Aluksi kuvia Australiasta/Marko.

Ti 3.3. klo 12 Käsityöpiiri srk-kodilla

Klo 12.30 hartaus Rantakaislassa, Erkki Peltokangas.

To 5.3. klo 9 Aamupuuro ja rukoushetki srk-kodilla.

Klo 11 Kirkonemäntien kokous srk-kodilla.

Klo 12.30 Ehtoollishartaus Rantakaislassa, kappelikuoro, kirkonkylän vierailupäivä.

Klo 13.30 Hartaus Wilhelmiinassa ja Helmiinassa.

Klo 14 kappelikuoro srk-kodilla.

Su 8.3 klo 13 Messu kirkossa Ann-Mari Häggman-Niemi, Eeva-Liisa Kolonen.

Klo 14 Siioninvirsiseurat Alaviitalan tapaan Nelimarkkamuseolla. Kahvit ennen seuroja. Järjestää H-y:n Alajärven paikallisosasto ja Nelimarkka museo. Musiikki Lapuan kristillisen opiston kuoro johtajana Mirjami Mäntymaa. Puhujat Aaro Panula, Pentti Lemettinen. Kolehti lähetykselle. Mahdollisuus tutustua oleviin näyttelyihin.

Lapset ja Varhaisnuoret: Perhekerho torstaisin klo 9.30.-11.15 srk-kodilla.