HALUATKO SINÄKIN TÄRKEÄÄN TEHTÄVÄÄN?

Seurakunnassa kuljetaan yhtä jalkaa, jokainen meistä on arvokas omalla paikallaan, omilla taidoillaan. Olet ehkä joskus miettinyt mikä sinun paikkasi voisi olla. Olisiko se tehtävä jumalanpalveluksessa tai jossakin muualla? Olisiko se valmis tehtävä tai jotakin minkä ajattelisit olevan rikastuttamassa, auttamassa, tuomassa iloa, ylläpitämässä?

Lapsi-ja perhetyön saralla voi olla monia toiveita ja haaveita missä sinä tai teidän perheenne haluaisitte olla mukana. Ottakaa näissä asioissa reippaasti yhteyttä Riittaan riitta.kujala@evl.fi (vastaava lastenohjaaja)

*Iloinen käsityöporukka, Nuttupiiri

On taitavasti tehdyillä villasukillaan ja tossuillaan lämmittänyt  monien pienten- ja isompienkin kerholaisten varpaita. Kokoontuu päivisin, tarkemmat kokoontumisajat löytyvät paikallislehtien kirkollisista ilmoituksista. Tervemenoa kahville ja käsitöille mukavaan seuraan.

*Perhekerhon mummut ja papat

Tämä leppoisa porukka laittaa Satakielen perhekerhon tarjoilut (kahvipöydän kattaminen, kahvinkeitto ja tarjoilut. Riitta tuo tykötarpeet valmiiksi). Halutessaan pääsee osallistumaan perhekerhon muuhunkin ohjelmaan, mutta ellei tämä tunnu omalta, pelkkä tarjoilujen esiinlaitto riittää hyvin. Vuoro tulee n. 2-3krt. työkaudessa. Perhekerho kokoontuu Satakielessä keskiviikkoisin klo 9.30-11.15 (keittiövuoro alkaa klo 8.30).

Kaikilla perheillä ei ole isovanhempia lähellään, tämän vuoksi tehtävä on arvokas ja tärkeä, ja kohtaamisen ilo varmasti molemminpuolinen. Vaikka ryhmän nimenä on mummut ja papat, pääsyvaatimuksena ei tosiaankaan ole oma isovanhemmuus.

*Pyhäkoulu

Onko sinulla ehkä omia lapsia joille haluaisit pitää kotona tai omalla pihalla, luonnossa pieniä hartaushetkiä? Voisitko ajatella, että myös lasten kaverit voisivat tulla mukaan? Kiinnostaisiko sinua kokeilla muutaman kerran periodipyhäkoulua?

*Juhlatoimikunta

Olisiko sinulla ideoita ja intoa tulla mukaan suunnittelamaan ja toteuttamaan jumalanpalveluksia, kekkereitä, synttäreitä... Jokaiselle löytyy kyllä omankokoinen tehtävä. Miltä kuulostaa esim. jumalanpalveluksen esirukoukseen osallistuminen, erilaiset koristelutehtävät, musiikkiesitykset, kahvin kaataminen, näytteleminen, karkkikoneen kassanhoitaja tai -moottori :).

:)
Haluaisitko sinä olla mahdollisuuksien luoja?