Ehtoolliskäytännöistä:

Milloin on mahdollista päästä ehtoolliselle?

Perinteisen jumalanpalveluselämän rinnalle on ollut välttämätöntä luoda käytännöllisiä poikkeusratkaisuja, joilla voidaan vastata seurakuntalaisten esittämään kysymykseen: ”milloin on mahdollista päästä vastaanottamaan ehtoollista”. Alajärven seurakunnassa pidetään sunnuntaiset jumalanpalvelukset pääsääntöisesti messuina ja kerran kuukaudessa toteutetaan myös arki-iltana 2–4 peräkkäistä viikkomessua.

Seurakuntalaisia on informoitu paikallislehtien ja somen välityksellä viikkomessuista, joihin on pyydetty ennakkoilmoittautumista. Ilmoittautumisten yhteydessä on otettu vastaan ainoastaan osallistujien lukumäärä ja toivottu ajankohta.

Esimerkiksi hiljaisen viikon ehtoollishetkiin Alajärven ja Lehtimäen kirkkoon pyydetään ennakkoon ilmoittautumisia perjantaihin 26.3. klo 14 mennessä, puh. 06 557 0801.

Wed Mar 17 09:27:58 EET 2021