Viron lähetysilta kirkossa Alajärvellä 11.8.

Rakvere3.JPG

Alajärven seurakunnan uusi Viron nimikkolähetti Liisa Rossi (SLEY) vierailee kirkkoillassa Alajärven Gabrielin kirkossa tiistaina 11.8. klo 18.30.

-Viro on hyvin maallistunut maa, jossa vain pieni osa kansasta ja varsinkin nuorista ikäluokista on kristittyjä. Siksi on niin tärkeää täysin vieraantuneiden tavoittaminen, raamattuopetus ja tietoisuus uskon perusteista, toteaa Rossi.

Liisa Rossi on koulutukseltaan merkonomi ja teologian maisteri (35) ja tulevassa lähetysillassa hän kertoo sanoin ja kuvin Viron Rakveren seurakunnassa toteutettavasta lähetystyöstä. Samalla viritellään korona-ajan takia siirtynyttä Viron seurakuntamatkaa uudelleen ensi vuodeksi 2021.

Illassa alkuhartauden pitää viestintä- ja lähetyskoordinaattori Tiina Akomeah ja puheenvuoron käyttää kappalainen Terho Kanervikkoaho. Illassa kerätään kolehti Viron lähetystyölle ja lauletaan virsiä. Ei tarjoilua. Nähdään kirkossa turvallisuusohjeita noudattaen.

Kuvateksti: Viron lähetti Liisa Rossi iloitsee mahdollisuudesta tehdä lähetystyötä Jumalan lähettämänä ja toimia Hänen voimassaan ja viisaudessaan, hän kertoo.

2020-08-03 11:43:00.0