Alajärven seurakunnan lähetystyö - Tositarina Amalian kutsuta - musiikkidraama 17.2.

Amalia 1.jpg

Kirkon perustehtävä on ilouutinen Jeesuksesta ja lähetyskäsky Raamatussa ohjaa tehtävään lähellä ja kaukana. Tätä kutsua kuunteli myös 1800-luvulla nainen nimeltä Amalia, joka seurasi sydämensä ääntä ja lähti lähetystyöhön Ambomaalle. Musiikkidraama on tositapahtumiin perustuva kuvaus siitä, kuinka Amalian luottamus Jumalaan kesti, kun välillä kutsumusta ravisteltiin.
Musiikkidraama toteutuu Alajärven kirkossa sunnuntaina 17.2. klo 15. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.Esitys pohjautuu Päivi Mattilan esikoisromaaniin Amaliasta nimeltä "Rakkaus väkevä kuin kuolema."

Amalian roolissa esiintyy laulaja-lauluntekijä ja musiikkiteatterin ammattilainen Rosa Nyman. Muissa rooleissa nähdään Markus Bäckman, Päivi Mattila ja Osmo-Matias Ojanen. Alkuperäinen käsikirjoitus, musiikki jatuotanto Päivi Mattila. Musiikkidraaman järjestäjätahoina ovat Alajärven seurakunnan lähetystyö ja Suomen Lähetysseura.

Kuvateksti: Amalian roolissa näyttelijä Rosa Nyman. Kuva: Ari Vitikainen

2019-02-04 11:11:00.0