Vapaaehtoistyön kehittämisryhmä vieraili Santa Clarassa

Liturgi jakaa ehtoollista messussa Klaara-kirkossa

Tukholman Santa Clara -kirkkoon suunnattu vapaaehtoistyön kehittämisryhmän retki oli laatuaan toinen kyseisen ryhmän tutustumisretkistä. Ryhmän tarkoituksena on koota ja jakaa erilaisia uusia ja vanhoja, hyväksi todettuja toimintatapoja seurakuntien kesken ja näin toimia kirkon vapaaehtoistyötä vahvistavalla tavalla. Ensimmäisen tutustumismatkansa ryhmä teki Pohjois-Lontoon Woodford Wells -seurakuntaan vuonna 2015.

Santa Clara -kirkon voimakkaalla diakoniatyöllä on pitkät, jo keskiajalle ulottuvat perinteet. Nykyinen laajamittainen toiminta  pohjautuu paljolti Carl-Erik Sahlbergin pari vuosikymmentä sitten aloittamalle työlle, ja sen keskiössä  ovat etenkin diakonia ja  rukouselämä.  Kirkko pyrkiikin kokonaisvaltaiseen ihmisestä huolehtimiseen ja se on onnistunut luontevasti verkostoitumaan ympäröivän kaupunkiyhteisön kanssa. Erilaiset liikeyritykset toimivat kirkon hyväksi lahjoittamalla rahaa ja ylijäämäruokaa.

2017-01-27 13:42:16.0