Seurakunnan puhelinsoitot yli 70-vuotiaille

Seuraavien viikkojen aikana Alajärven seurakunta lähestyy jäseniään puhelimitse. Seurakunnan työntekijät ottavat yhteyttä yli 70-vuotiaisiin seurakunnan jäseniin. Puhelinyhteyksien täysin kattavaa tavoittavuutta ei voida taata rajoitetuista työntekijä- ja aikaresursseista johtuen, mutta soitot toteutetaan käytännön suomissa puitteissa mahdollisimman moniin koteihin.

Poikkeuksellisen tilanteen keskellä seurakunta kantaa huolta erityisesti kotona asuvista ikäihmisistä. Puhelimitse kysytään kuulumisia ja annetaan mahdollisuus keskustelulle. Lisäksi jäseniä muistutetaan tarpeen mukaan myös oman asuinalueen seurakunnan ja kunnan palveluista.

Alajärven seurakunta on poikkeusolojen myötä avannut myös päivystävän puhelimen, joka on ilmoitettu seurakunnan kotisivuilla ja paikallislehdissä julkaistavissa kirkollisissa uutisissa. Seurakunnan työntekijä on kaikkien ja kaikenikäisten tavoitettavissa päivittäin klo 12-19 viikoittain ilmoitettavassa numerossa.

2020-04-01 17:00:10.0