Uskon jalanjäljillä: Mitä on ekoteologia? 11.3.

Uskon jalanjäljillä pohtii mitä on ekoteologia?

Tiina Akomeah

Suositut Alajärven seurakunnan pappien luennoimat raamattuopetukset ovat tulleet 5. osaansa. Keskiviikkona 11.3. Alajärven seurakuntatalolla klo 18 alkavaa aihetta "Viljele ja varjele tää maa - mitä on ekoteologia" -teemaa avaa Ann-Mari Häggman-Niemi. Illan juontaa Torsti Orajärvi. Illassa musiikkia, keskusteluja ja iltapala.

-Kristinuskon sanomaan kuuluu ihmisen vastuu luomakunnasta. Raamatun mukaan Jumala antoi ihmisen tehtäväksi viljellä ja varjella luomakuntaansa. Ekoteologia tarkasteleekin Raamattua ja kristinuskon oppia luomakunnan hyvinvoinnin näkökulmasta. Illan aikana pohditaan muun muassa sitä, tarvitaanko kirkossa ekoreformaatiota? Ja miten estää ekoahdistus, toteaa Ann-Mari Häggman-Niemi.

”Sinä pidät huolta maasta ja annat sille sadetta, sinä teet sen hedelmälliseksi. Jumala, sinun virtasi on vettä täynnä. Koko maa riemuitsee ja laulaa.”  - Psalmista 65

2020-03-09 14:56:19.0