Tiekirkot avaavat ovensa Alajärvellä ja Lehtimäellä 10.6. alkaen

Tiekirkot odottavat ovet avoimina pääteiden varsilla ympäri kesäistä Suomea. Kun kaipaat vaihtelua moottoritiemeininkiin, paina jarrua tiekirkko -liikennemerkin nähdessäsi. Astu kirkkoon ja pidä toisenlainen tauko rauhasta, kauneudesta ja pyhästä nauttien. Talleta reppuusi ripaus suojelusta ja jatka matkaasi kevein kesämielin. Vuodesta toiseen avoinna on noin 265 tiekirkkoa ympäri Suomea. Euroopasta tiekirkkoja löytyy Virosta, Ruotsista, Norjasta, Tanskasta ja Saksasta.

Kohtaamisten tiekirkko

Alajärven tiekirkko on auki kesän 2019 aikana sunnuntaista perjantaihin klo 11-18 aikavälillä 10.6.-18.8.2019 ja lauantaisin klo 11-16. Lehtimäen kappelin kirkko puolestaan arkisin klo 11-16 aikavälillä 10.6.-16.8.2019.

Alajärven kirkossa on oppaat alkukesän ajan ja loppukesää päivystävät eri järjestöt: Seniorit, Eläkeläiset ja Sydänyhdistys. Myös erityisopastuksia on saatavilla. Seuraa kirkollisten tiedotuksia asian tiimoilta.

Alajärvellä on nyt neljäs kesä, kun tiekirkossa on aika ajoin kuuntelija paikalla. Pihaopastetaulun ja somen tiedotusten avulla asiaa voi seurata. Kyseessä on luottamuksellinen kuuntelija, joka on käytettävissä keskusteluun, rukoukseen tai ihan arjen asioiden jakamiseen niin halutessa. Rintanapista "Saa puhua" kuuntelijan tunnistaa. Lehtimäellä kirkkoa päivystää Eläkeyhdistyksen väki ja kirkossa on myös pientä tarjoilua.

2019-05-31 16:30:00.0